Hoppa till huvudinnehåll

Så här ansöker du

För att söka jobb hos oss fyller du i ett ansökningsformulär och bifogar efterfrågade bilagor. Oftast tar det bara ett par minuter. Får du tekniska problem kan du kontakta oss via kontaktuppgifterna längre ned på sidan så hjälper vi dig så snart vi kan.

När du hittar ett jobb du vill söka klickar du på knappen "Ansök" längst ner till höger i annonsen. Fyll i dina personuppgifter, besvara eventuella frågor samt bifoga cv och ett ansökningsbrev. Innan du går vidare behöver du samtycka till registrering av personuppgifter. Klicka slutligen på "Registrera".

Två av personuppgifterna, kön respektive ålder, ligger till grund för avidentifierad statistik som används i vårt strategiska personalarbete. Det är därför vi behöver dessa uppgifter.

Observera att din ansökan måste vara registrerad senast klockan 23.59 på angiven sista ansökningsdag.

Ett användarkonto ger överblick

Vill du skapa ett användarkonto innan du skickar in din ansökan klickar du på knappen "Logga in eller registrera dig" som finns ovanför listan med lediga jobb. Det går snabbt att skapa kontot. När du har ett konto slipper du fylla i dina personuppgifter varje gång du vill skicka in en ansökan. På kontot får du också överblick över dina ansökningar och de eventuella brev vi har skickat till dig via systemet. Breven skickas dock även till din e-postadress, så du behöver inte bevaka kontot.

Du kan också skapa ett konto i efterhand. Så länge du anger samma e-postadress som du har använt i ansökan syns även tidigare information på kontot.

Uppdatera ansökan

Du kan uppdatera din ansökan så länge ansökningstiden pågår. Om du har ett konto loggar du in där och klickar på "Redigera" vid länken till aktuell ansökan och genomför de uppdateringar du vill göra. Bekräfta ändringarna genom att klicka på knappen "Registrera".

Om du vill göra ändringar i ett bifogat dokument, uppdaterar du först dokumentet på din dator. Därefter laddar du upp det nya dokumentet. Då ersätts den gamla filen. När du har laddat upp den rätta bilagan klickar du på "Registrera" och då uppdateras ansökan.

Om du inte har något konto finns två alternativ. 1 (rekommenderas): Skapa ett konto med samma mejladress som du angett i ansökan. När det är klart kan du redigera ansökan via kontot enligt instruktionen ovan. 2: Klicka på knappen "Ansök" i annonsen och fyll i samma e-postadress som du använde vid ansökan, samt alla övriga uppgifter. Din ansökan kommer därmed att uppdateras med denna information.

Om ansökningstiden har gått ut, tar du kontakt med den personalhandläggare/motsvarande som anges i annonsen.

Håll dina kontaktuppgifter aktuella

För att vi ska kunna nå dig är det viktigt att du håller dina uppgifter aktuella. Om du inte har ett konto, mejla förändringen till ansvarig personalhandläggare. Om du har ett konto loggar du in och uppdaterar informationen. Om du har bytt e-postadress loggar du in med den gamla adressen och ändrar till den nya.

Skicka in ansökan på annat sätt

Vi önskar att du i första hand skickar in ansökan via vårt rekryteringsverktyg enligt ovan. Om du inte vill eller har möjlighet att göra det har du rätt att skicka din ansökan via e-post eller vanlig post. Ansökan, bestående av cv och ansökningsbrev, skickas då till registrator på rekryterande departement.

Kontakt

Regeringskansliets rekryteringsverktyg, Teknisk hjälp
e-post till Regeringskansliets rekryteringsverktyg, Teknisk hjälp
Laddar...