Se, tolka och agera - om rätten till en likvärdig utbildning SOU 2010:95
Publicerad
I sitt slutbetänkande ger Utredningen om utsatta barn i skolan (U 2009:05) en samlad bild av hur skolan arbetar och hur den samverkar med andra kring de barn och elever som far illa eller som har stora stödbehov. I betänkandet lämnas också förslag på förebyggande och främjande insatser.
Ladda ner:
Lagstiftningskedjan
Kommittédirektiv (2 st)
Departementsserien
Statens offentliga utredningar (2 st)
-
Se, tolka och agera - om rätten till en likvärdig utbildning
I sitt slutbetänkande ger Utredningen om utsatta barn i skolan (U 2009:05) en samlad bild av hur skolan arbetar och hur den samverkar med andra kring de barn och elever som far illa eller som har stora stödbehov. I betänkandet lämnas också förslag på förebyggande och främjande insatser.
-
Se de tidiga tecknen - forskare reflekterar över sju berättelser från förskola och skola